П’ятниця, 28 Січня, 2022

Проблеми велосипедистів у Сумах

У Сумах велодоріжки створені для галочки. Про це говорять самі велосипедисти. Вони заявляють, що в місті немає достойної велоінфраструктури. А та що є – небезпечна для людей: пішоходів і самих велосипедистів. Чому така ситуація склалася у місті, дізнавався журналіст нашого сайту sumy-future.

Велодоріжки у Сумах небезпечні

Велосипедисти в Україні почасти почуваються зайвими учасниками дорожнього руху. Пішоходам вони заважають, автомобілістів дратують. Почасти це відбувається через відсутність умов, створених для них. Наприклад, у Сумах  велодоріжки небезпечні для людей. Про це говорять велоактивісти. У місті навіть є смуга, яка закінчується ямою,вглиб приблизно сантиметрів сорок. Небезпека її ще й у тому, що здалеку не видно. То ж вона вже наробила лиха, говорить Дмитро Зінченко.

«Небезпека, в першу чергу, в тому, що можна отримати серйозну травму, навіть смертельну, залежно від того як впадеш. Як мінімум, мені відомо два випадки, коли люди отримували травми в місті на вело смузі, яка закінчується ямою. Це взагалі якийсь сюрреалізм».

D:\рабочий стол\МістоОнлайн\2021\bike08.jpg

І додає: у місті немає жодної велодоріжки без дефектів. Одні закінчуються ямами, інші – підземними переходами, треті – стіною. Через це велосипедисти їх не люблять і дуже рідко ними користуються, замість цього змушені їздити проїжджою частиною, наражаючи себе на небезпеку і дратуючи автомобілістів. А вело смуги у місті більше схожі на декоративні прикраси. Дмитро Зінченко – вело активіст, розповідає:

«У кожній велодоріжці в місті є якісь дефекти. Я перевіряв їх усі, немає жодної без бордюрів, перепон, обривів, неправильних розташувань. По суті, в Сумах велодоріжок не існує!»

Сумчани порівнюють велодоріжки в місті з європейськими

Керівник клубу велосипедистів –спортсменів Марина Мороз говорить: вело інфраструктура у Європі та Сумах – небо і земля. Жінці є з чим порівнювати, адже вона систематично бере участь у найбільших світових змаганнях з велосипедного спорту. Якщо в розвинутих країнах для велосипедистів створені всі умови, то в Україні створені всі умови, аби наражати людей на небезпеку. Марина Мороз – керівник Сумського рандонерського клубу, розповідає:

«У Європі велодоріжки розділені відповідними знаками, світлофорами, спеціально для велосипедистів навіть існують світлофори. Це не пішохідні доріжки як у нас, це окрема смуга на автомобільних дорогах. Приємно ними користуватися, видно, що чиновники працюють для людей. Після цього я повертаюсь додому в Суми і бачу весь цей жах».

Самі велосипедисти розуміють, що для створення гідних умов потрібен час, ресурси і бажання можновладців, запевняє Марина Мороз. Жінка говорить: велоактивісти можуть і прагнуть допомогти владі у створенні потужної велоінфраструктури, чи принаймні достойних велодоріжок у місті. Втім, у чиновників особливого бажання поки не бачать. На контакт вони також не надто прагнуть іти. Приміром, нашому журналісту профільний  департамент інфраструктури відмовив у коментарі по темі, зіславшись на зайнятість важливішими справами.

Latest Posts