Так звично на вулицях міст України бачити тролейбуси. Цей вид транспорту є сучасним, зручним та комфортним. Тролейбуси постійно вдосконалюються, що робить користування таким видом транспорту іще приємнішим. Більше на sumy-future.com.ua.
Трохи історії
У Сумах рух тролейбусів було відкрито 25 серпня 1967 року. Перший тролейбусний маршрут з’єднав Хіммістечко із Сумським залізничним вокзалом. Тоді сумськими дорогами курсували тролейбуси марки К-2. Маршрут був довжиною майже 13 км, довжина контактної мережі складала 25,6 км. Маршрут забезпечувався електрикою завдяки роботі двох тягових електропідстанцій.
За спогадами сучасників, запуск тролейбусної лінії та відкриття першого маршруту не супроводжувався урочистостями. Керували тролейбусами в першому рейсі дві працівниці – Зоя Глібова та Людмила Борисенко. До того жінки вже чималий час працювали водійками на такому транспорті. Перший тролейбус проїхав вулицею Харківською від тролейбусного депо до залізничного вокзалу.
Перші тролейбуси, що виїхали на вулиці місті Суми, значно відрізнялися від сучасних. Старі тролейбуси мали маленькі віконечка і просте лобове скло (в сучасних тролейбусах лобове скло має сферичну форму), що було дуже незручно. Як згадують водії перших тролейбусів, такі віконечка швидко замерзали зимою. Скло доводилося протирати рукою, щоб розгледіти дорогу.
В 60-ті роки XX столітті на вулицях Сум транспорту було мало, проте на всьому тролейбусному маршруті було багато пасажирів. Також у місті не вистачало комунальної техніки. Особливо це відчувалося взимку, коли після снігопадів не було як розчистити дороги. Як згадують водії, тролейбуси за таких умов не могли їхати, а люди розчищали дорогу самотужки.
Розвиток підприємства «Електроавтотранс»
В перші роки існування на маршрути в Сумах виходило тільки чотири тролейбуси. Всього у депо було 25 тролейбусів марки МБТ- 82, що були у використанні, та 10 нових тролейбусів «Київ-4».
Через рік після запуску першої тролейбусної лінії, в Сумах запровадили іще один маршрут. Тепер тролейбусом можна було дістатися від вулиці Баси до Червоної Площі (колишня назва площі Покровської).
Ще кілька маршрутів були додані у 1972 році. Тепер на сумських дорогах з’явилися тролейбуси марки ЗІУ- 9. Ці тролейбуси вміщували більш як 100 пасажирів і були дуже комфортними.
У 1987 році відбулася визначна подія для сумського тролейбусного парку – тоді на лінію вперше вийшов фірмовий тролейбус «Дружба».
Через три роки тролейбусні лінії були прокладені по вулиці Героїв Крут (колишня назва – вулиця Черепина). Важливим кроком для всього сумського підприємства стало проведення капітальних ремонтів машин. Ремонтувати тролейбуси у Сумах почало також у 1990 році.
З 1991 року сумськими вулицями почали курсувати подвійні (спарені) тролейбуси. У 2002 році був запроваджений маршрут вихідного дня – тролейбус згідно з цим маршруту їхав від центру «Берізка» до колгоспного ринку через залізничний вокзал. У цьому ж році підприємство відкрило поліграфічний відділ та почало виготовлення проїзних квитків.
У 2016 році сумське підприємство «Електроавтотранс» одержало ліцензію на здійснення освітянської діяльності та запровадило курси для навчання майбутніх водіїв тролейбусів. Протягом трьох місяців слухачі курсу засвоюють теоретичні основи водіння та мають змогу попрактикуватися за два з половиною місяці. Перша група слухачів курсів складалася із 13 осіб. Більшість випускників по закінченні навчання стали водіями сумських тролейбусів.
По дорогах Сум курсують два іменні тролейбуси – «Сумчанин» та «Доброволець». Вони зібрані безпосередньо на сумському підприємстві «Електроавтотранс».